maandag 2 januari 2017

Neuzen en kabouters

Ik wil blij zijn.
Ik wil honderd liefdesbrieven schrijven, de hele dag thee drinken en mezelf af en toe trakteren op een chocoladereep.
Ik wil lieve katten op schoot en wegkruipen met een boek.
Ik ben een introvert.

Ik wil een tweede gaatje. In 1 oor. En in de andere een piercing die niet ontsteekt.
Ik wil nieuwe schoenen, die me eruit laten zien alsof ik iets van de dingen af weet.
Ik wil iets van de dingen afweten.
Maar ook weer niet.
Ik wil mezelf blijven en een beetje veranderen.
Ik wil meer streepjes dragen, vaker donkerrode lippenstift op doen en minder vaak mijn haar borstelen.
Ik wil eruit zien alsof ik uit Frankrijk kom.
Ik wil eigenlijk altijd mooier zijn.
Ik wil niet mooier willen zijn.
Maar precies goed.

Ik wil schilderijen maken van vreemde dingen.
Neuzen en kabouters.
Ik wil dat kabouters bestaan en in bossen leven.
Ik wil vaker naar bossen toe.
Mooie bossen, met grote bomen met wilderige takken en mysterieuze holletjes.
Ik wil betoverd worden.
Betoverd door anderen en betoverd door mezelf.
Ik wil anderen betoveren.
Ik wil meer schrijven en muziek maken.
Ik wil weer basgitaar spelen en terug op drumles.
Ik wil mijn piano bespelen.
Ik wil in de muziek leven en dansjes doen.
Vaker dansen alsof het me niets kan schelen wat andere mensen denken, of vinden, of willen dat ik doe.
Ik wil me niks aantrekken van wat andere mensen denken.
Ik wil altijd zelfverzekerd en blij zijn.

Ik wil niet zo veel willen.
Maar altijd wil ik meer.
Want ik wil blij zijn.




Lot Bouwes







.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten