zondag 28 juni 2015

Een plekje voor jezelf



Het fijnste van een plekje voor jezelf is de warmte en energie die je er in kunt brengen voor je eigen rust.
Als je een kamer hebt die je met niemand anders deelt, waarin je volledig je eigen gang kunt gaan,weerspiegelt die ruimte in de loop der tijd jouw ziel.
Ik heb zelf geleerd dat ik een plek voor mezelf nodig heb. Hoewel ik samenwoon, of misschien juist daardoor, heb ik behoefte aan een plek waar ik mijn eigen ding kan doen en geen rekening hoef te houden met de tijd of de ruimte van een ander.
Ik kan mijzelf heel goed vinden in mijn kamer, ik voel er mijn eigen kracht en energie. Nergens anders in ons huis kan ik die kracht zo sterk voelen.
Ik geloof dat het een stukje is van je eigen kern die je neerzet in de kamer, zodat je jezelf kunt opzoeken en misschien soms kunt troosten wanneer anderen je niet begrijpen.
Het is belangrijk om je eigen kern te begrijpen, stenen neer te leggen op plekken die betekenis voor jou hebben en om soms lekker alleen maar aan jezelf te denken. Want vooral als het voelt dat je geen ruimte voor jezelf nodig hebt kan je leren hoe belangrijk het is om alleen te zijn en juist die ruimte te creĆ«ren.

L.B.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten