donderdag 10 juli 2014

Vrij.


Het is een tijd van ontwikkeling.
Er verandert zoveel in zo'n korte tijd en de verandering lijkt nooit een rustmoment te kiezen.
Alles draait door, zoals het altijd is gegaan, maar alles in de cirkel zelf verandert.
Het is zinloos om je te verzetten.
Moedig, en sterk, dat wel. Maar zinloos.
Uiteindelijk moet je meedraaien, zoals iedereen.
Maar de manier waarop, daar zit het hem in.

Zelf ben ik dat net aan het ontdekken.
Zo lang heb ik geprobeerd om me in bochten te wringen waar ik niet in paste.
Zo lang heb ik mijn opvattingen in me laten koken als broeierige ellende die er altijd op het verkeerde moment uitkwam.
Maar nu begint alles op zijn plaats te vallen.

Ons huis wordt thuis.
Mijn ziel wordt ik.
Vastklampen wordt loslaten.
Veranderen is oké.

Zolang we maar onszelf zijn, constant op zoek gaan naar datgene waar we gelukkig van worden.
Vrienden die vroeger dichtbij stonden lijken nu aan de andere kant van de wereld te staan.
Vreemdelingen zijn vrienden geworden.
Het is nu eindelijk acceptabel aan het worden, het verandert nu eenmaal.
Het is de ontwikkeling die constant plaats vindt.

En als er iets is dat ik de laatste tijd geleerd heb, is het om van mezelf te houden.

'Think of your body and mind as your own child. You would never let that child get stressed out, sick, overwhelmed, and exhausted – not if there was anything you could do about it. And there is. I suggest we all take steps to improving the health of our own bodies and minds, while of course always remembering to care for those around us. We need to love ourselves first, care for ourselves first, and we might just find that to keep those other things in balance is much simpler a task than it used to be.'
- Free people 


L.B.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten